Dlaczego nie jeść słodyczy?

Chwila szczęścia, jaką dają słodycze, to nic w porównaniu z czasem, jaki musimy poświęcić na spalenie kalorii oraz oczyszczanie kalorii. Dlaczego nie jeść słodyczy? Jak oduczyć się tego nawyku?

Na początku warto zaznaczyć, że puste kalorie, które znajdują się w słodyczach, jeśli nie zostają spalone poprzez ruch i ćwiczenia fizyczne, osiadają na naszych mięśniach i powodują tycie. Kalorie sprzyjają powstawaniu tkanki tłuszczowej, co szczególnie zauważalne jest pod postacią cellulitu. Dodatkowo, słodkie substancje osadzają się na zębach, przez co stają się pożywką dla bakterii, powodując próchnicę.

Cukier zawarty w słodyczach podwyższa poziom hormonu szczęścia, serotoniny, przez co odczuwamy zadowolenie podczas jedzenia, a także chwilę po konsumpcji. To właśnie to przyjemne uczucie powoduje, że tak często wracamy do jedzenia czekolady, batonów i innych słodkości.

Warto także powiedzieć, jak działa nadmiar zjadanej czekolady. Niestety, zawarte w czekoladzie substancje, mogą powodować zatwardzenie. Nie powinno się jadać czekolady w całości – dla poprawy humoru wystarczy jedna kostka!

Czym zastąpić słodycze?

Ponieważ słodycze w większości składają się z cukru, ten możemy zamienić na cukier naturalny znajdujący się w owocach. Pamiętajmy, że jeden batonik, który kosztuje 2 złote, daje taką samą radość jak zjedzone jabłko (koszt: ok. 50 groszy). Jeśli chcemy zrobić deser najwyższej jakości, wystarczy galaretka i kawałki owoców. Świetnym pomysłem są koktajle owocowe – możemy je osłodzić naturalnym miodem.

Jak ograniczyć jedzenie słodyczy?

1. Odstawienie cukru może być nerwowe, więc by uspokoić się, zdecyduj się na walkę ze stresem za pomocą ćwiczeń lub spacerów!

2. Za każdym razem, gdy mamy apetyt na batonika, jemy owoc!

3. Nie zastępujemy ulubionych słodyczy wersjami light, jemy owoce!

4. Do pracy lub szkoły przygotowujemy własne kanapki i przekąski! Nie kupujemy gotowców!

5. Przyjmujemy suplementy diety z chromem obniżającym apetyt na słodkie!

6. W miarę możliwości, napoje i dania słodzimy miodem!

Dodaj swoją opinię:

Imię:
Treść opinii (max 1000 znaków):
Zabezpieczenie przed spamem. Odpowiedz na proste pytanie:
ile to jest: siedem odjąć dwa (wpisz tylko cyfrę)
Token

Ostatnio komentowane

Dieta paprykowa

Moze i by zadzialala gdyby skladala sie tylko z papryk Zobacz

Dieta paprykowa

podobno trzeba unikac kawy i herbaty??? DZIEN III : sniadanie II : => ...+herbata Zobacz

Dieta paprykowa

Nie rozumiem,jak w tej "diecie" mozna schudnac skoro jadlospis sklada sie z : pizza z papryka,nalesnik meksykanski i ciasteczek.?! Zobacz

copyright © 2012 DietaStart.pl Wszelkie prawa zastrzeżone.